onsdag 18 januari 2012

Kyrkispremiär

Nu har äntligen kyrkis kört igång igen, är rätt skönt att åka på någon aktivitet på fm några dagar/vecka. Testade här nedanför oss, där vi gått på sång, det var mysigt, menar är ju rätt nära och smidigt att bara gå ner men har en liten förkärlek för kyrkis i Granlo, den är i kyrkan, mysigt att vara där, trevligt folk med sångstund och fika.... MEN när vi kom igår (tänker att vi ska gå båda dagarna, ti och tors) så håller dem på att bygga om i den lokal som vi brukar, kanske jag som är bekväm men blev så krångligt tyckte jag. Först frilek som det varit tidigare men nere då i fritidslokalerna, dem är på skolan den tiden så vi kan vara där, det i sig var inge fel, men bära ner tjejerna, i en timme, sedan fika också där nere, där fritids äter och så, där fick man inte röra något, man kan inte diska i diskmaskin, får ta med sig allt själv, är jag ju också van men ändå! .. sedan upp, bära upp tjejerna där vi har sångstund. Kanske jag som är korkad och som sagt bekväm men nu är det så uppspaltat så vi ska hinna innan fritids kommer in, det resulterar att vi fikar kl 10, sångstund 10.30 slut 11, förut slut 11.30 då hann tjejerna få lunch och så i hyffsad tid sedan klä dem och dem somnar i bilen, nu blir det ju så tidigt med maten, det går ju inte kl 10.. Och efter ska man bära ner dem för att äta, det hinner vi kanske inte ens om vi ska sluta en halvtimme tidigare än innan, KLÄ PÅ dem när vi åker hem, I och UR bil hemma, KLÄ AV dem hemma, in och äta, KLÄ PÅ och ut i vagnen, blir så myclet mer jobb, så jag ska inte gå två dagar iaf har jag bestämt, får ta Drakborgen ena dagen eller så...

Blev mycket text men kände jag var tvungen att skriva av mig, har ju tyckt om Granlo så mycket :)

Avslutar med en bild på tjejerna innan kyrkispremiären! :)



1 kommentar:

  1. Ååååååhh vad jag saknar er!!!!!!!!!! Puss på er alla 3 <3

    SvaraRadera