fredag 9 mars 2012

Sjukstuga forts. men FAST TJÄNST! :)



Sjukstugan forts. men febern har iaf gått ner, är "bara" på 38, så tjejerna är piggare, David har faktiskt åkt och jobbat idag, har varit hemma sedan i tisdags så det säger ganska mycket om att det är på väg åt rätt håll :) Är fortf. kortandad men medicinering pågår och lite bättre har det blivit så ikväll åker vi till farmor och farfar som planerat, känns som om alla behöver lite annat är dem här väggarna på sveavägen och avlastn. :)
Och just det FAST TJÄNST!! :) Har ju en fast tjänst i förvaltn. inte på en speciell avd, därav har det känts lite både och att börja jobba, har som ingen "hemavdeln." att komma åter till :( Vill ju bara jobba natt, har gjort det innan tjejerna kom i kanske 1,5 år tror jag och trivdes så bra så känner att det är det jag vill men fanns inget på avd 13 eller 15 som är på kirurgsidan, medicin är inte min grej, bara det som fanns var ett nattvik på avd 26 B Geriatrisk rehab men jag vill så gärna jobba natt så jag tackade ja dit, tänkte kanske kul att göra något helt annat (fast geriatrik är det sista jag vill jobba med på sjukhuset! ) .. men så blev det iaf.
Igår em ringde chefen på avd 15, en ssk på natten hade ringt precis och sagt upp sig, fanns därför plats för mig där, funderade tills imorse, ringde och tackade ja, är alltså en FAST TJÄNST på avd 15 och ej i förvaltn., känns bra. Skulle jag inte trivas så får jag väl ta tjänstledigt och testa något annat då! :) Men skönt att nu ha en "hemmaavdelning"!! :) :)
Nu två bilder på mina sjuklingar, där bygga lego och se på Pippi är populärast nu :) Antar att bilderna kommer högst upp men iaf :)
Härliga fredag!!

3 kommentarer:

  1. Märkligt, förts nu kom alla dina inlägg upp :( har dig på bloglovin men det verkar ha blivit nå tok :( men men desto mer läsning nu på en och samma gång :) kul att tjejerna börjat snacka en massa, det är ju så roligt! Och återigen grattis till jobbet. Kram!

    SvaraRadera
  2. GRATTIS till nya jobbet!! När börjar du? Kramar

    SvaraRadera
  3. Sååå kul!! Jag önskar dej all lycka till!!! För mej som e helt borta i sjukhuspratet, avd 15, vad gör dom?? Kram

    SvaraRadera