måndag 12 mars 2012

Att inte räcka till..

Tjejerna är fortf sjuka så vi blir hemma ett par dagar TILL, suck!
Febern är borta och andningen är så gott som normal men hostan, dem hostar emellan åt så dem inte får luft? Liksom hostan blir intensiv, sedan kommer det säkert upp slem också men det blir som om dem får panik och inte kan andas för ett ögonblick, tänkte på någonslags krupp me den är ju en skällande hosta, vet inte om den här är det? Men jobbigt är det när båda är sjuka och båda vill till mig, där känner man att man verkligen inte räcker till, man kan som inte dela på sig, förstår nu hur det är med "bara" ett barn, då är det bara det som man man ägna sig åt om ni förstår mig, är helt underbart med två barn men man räcker helt enkelt inte till ibland..

Linnéa är mammig nu verkligen när hon är sjuk, ingen annan duger, Astrid är mer att hon kan ty sig till David, vilket är skönt men när hon kommer på att hon också vill till mig då blir det jobbigt.. HOPPAS hostan försvinner snart, så vi kan ut och göra massa saker nu innan jag börjar jobba, 10/4 ska jag börja Anne-Lie, avd 15 Carro är en kirurgavd med en salig blandning av kirurgiska saker, operationer av mage, öron, urinvägar mm :)

2 kommentarer:

  1. Krya på i masssssssssor <3

    SvaraRadera
  2. Du hör om det är krupp. Det går inte att ta fel på den skällande hostan. Hoppas att de klarar sig från lunginflammation..vanligt efter influensa sa vår läkare, Lunginflammation eller öroninflammation.
    Kramar

    SvaraRadera