torsdag 23 februari 2012

Andas in och ut igen...

Idag tog jag tjuren vid hornen och bestämde med Maria och Alfred att vi skulle testa att åka och bada, är rätt mysigt nu när man är hemma och kunna åka och bada en vardag än att alltid behöva vänta tills helg så David kan följa med och ta en men hur det ska gå till med två barn på en vuxen är en annan femma! :)

MEN det gick över förväntan, har gruvat mig lite inför att testa men nu när man gjort det, testat på så blir det fler gånger, kanske inte flera dagar i veckan är ju trots allt ett projekt men en gång iaf. Köpte armpuffar, gjorde oss klara och gick in, ett par överlyckliga tjejer som sprang in till bassängen och sa bada bada :) Tur jag tagit på dem halksockar.

Kändes tryggt när dem hade armpuffar, dem accepterade dem också vilket var skönt, väl i barnbassängen kunde dem ju gå själv, massa leksaker fanns i vattnet så dem trivdes, testade även minipoolen bredvid, där kunde dem sitta utan att komma under vattnet.

I duschen efter gick det som på löpande band, var inte så social med Maria kände jag, gjorde klart mig själv först, sedan en unge och nästa, sedan fösa ihop alla grejor vi hade stökat till i typ halva duschrummet, torka, till omklädn. torka en och sedan nästa, blöja 1 och 2, klä mig, ge frukt så dem höll sig lugn, klä en och nästa, som jag sa till Maria, tog ett djupt andetag när vi först gick in i omklädn. ... andades ut när jag stoppade dem i vagnen och skulle gå, haha!

Nu fick ni våran dag ingående, förstår ni varför kan göra det en dag i veckan inte flera? :)

Imorgon är det fredagsmys i Kvarsätt hos Jessica och Majken, vi längtar! Efterrätt läste jag någonstans, vilket lyx! .. men innan vi åker dit så ska vi kika på ett dagis här intill oss, Kulan, får se då..

1 kommentar:

  1. Du är så duktig!! :) vi mååååste verkligen planera in ett helgbad snart, vi vill ju oxå bada med er :) ses snart, kraaam

    SvaraRadera