tisdag 8 januari 2013

Panik!!

Har hört en liten tendens till stamning på något ord bara hos tjejerna fast väldigt sällan.. men idag när vi kom hem från dagis har dem börjat hacka på vissa ord,Linnea tog sig för munnen när hon inte kunde få fram Astrid!!!! Jag har känt mig lugn eftersom dem varit/är så duktig på att prata och pratar väldigt tidigt tydligen säger alla vi träffar. Och i långs meningar så riktigt. Har hört att dem flesta stammar en period som sedan går över,att ordförrådet är så stort och dem vill säga mycket men kan ändå inte tänka så eftersom jag själv gör det och vill verkligen inte att mina barn ska göra det!!!! Var en grej innan vi ens skaffade barn,törs vi,tänk om det/dem också kommer göra det..

Får hoppas det är övergående!!!!!!!!!!!!!!!!'

4 kommentarer:

  1. Hoppas det är nåt övergående, men är det inte det så har du världens goaste och finaste tjejer som kommer klara sig galant fast att de stammar - se bara på dig!!!!! <3 kram kram

    SvaraRadera
  2. Är det något som är ärftligt?? Förstår att det är något du tänker på. Signe har stammat ganska rejält i perioder mellan 2 och 3 år. Ofta i samband med förändringar på förskolan osv. Finns inga tendenser nu utan det var bara under den perioden. Lugnar nog inte dig, men jag ville berätta iaf.. Kramar

    SvaraRadera
  3. Nä,det är inget som är ärftligt vad man vet iaf, men jag tänker ju på det såklart och har gjort ända sedan vi började tänka att skaffa barn. Har varit lugn ända tills nu när det plötsligt kom men var inte så mkt idag iaf men vad vet man som sagt.. Hoppas det är som för Signe att det är något övergående........ !! Mammas moster stammar ju och hennes barn gör det inte så jag hoppas verkligen att det kommer vara så för tjejerna också. Tack för ditt svar <3 Kramar

    SvaraRadera
  4. Men hakar som inte bara upp sig på ord, inte på bokstäverna i sig. Båda våra, mest Edvin, hakar upp sig på hela ord och det är jättevanligt. Jag förstår din oro såklart.
    Mitt ex pappa stammade ordentligt men ingen av barnen gör det.

    Kramar

    SvaraRadera