tisdag 25 september 2012

Ska jag, ska jag inte?

Dagisfundering..

Vi ska lämna in schemat inför okt och resten av året nu, sitter och kikar på schemat och fyller i..
Jag kommer att i princip vara hemma och ledig 2 dgr/vecka, ena är jag helt ledig och den andra går jag natten på, så frågan är.. ska tjejerna vara hemma dem 2 dagarna eller få vara på dagis 4 dgr och hemma en dag? Man vill kanske vara bara jag en dag? Inte vet jag eller tänker jag korkat?

Dem kommer i princip gå 2 dagar 9-13.30 och 1 dag 7.30-16 och 1 dag 7.30-13-30, undefär så kommer veckorna se ut, lite olika blir det beroende på hur jag jobbar, men får lite sådär, ska dem vara hemma 2 eller 1 dag.. ?

Samtidigt är det ju lite folk hemma nu också i höst, Jessica, Hedell, Fröberg emellanåt, Anne-Lie, har jag glömt någon? Så man har ju folk att umgås med om dem kan förstås :) Men då är det, vi har ju bara en bil.. Mycket funderingar nu...

Imorgon kommer dem få vara hemma iaf, idag fick dem åka fast jag är hemma..

Eftersom dem inte sover heller på dagis så är dem ju aktiv alla timmar, är nog det jag känner också, så inte dem blir så trött men det går bra hittills men då har dem ju bara gått kortdagar, är dem här långa jag oroar mig för, 7.30-16..

3 kommentarer:

  1. Å jisses vilka sköna dagar de får!!! Jag tycker du ska göra precis som du känner för, de har ju inte "tunga" långa dagar i övrigt! Å om du e osäker så lämna in att de kommer vara där å vill du ha dom hemma nån dag så ringer du bara å säger de där å då! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har funderat och känner att det är ju som du säger, jag lämnar in för 4 dgr och känner jag att jag vill ha dem hemma den "andra" dagen så är dem det, så dem blir hemma en dag :) Kände idag när dem var hemma, iofs var det regnväder hela dagen men det går en på nerverna emellanåt så är nog bra för både dem och mig att dem är där 4 dgr, hälften blir ju kortdagar :)

    SvaraRadera
  3. Klokt beslut Sandra. Skriv fyra och var med dem om du känner för det. och känner du bara för att vara du så blir du ännu bättre mamma om du lyssnar på det! KRAM!

    SvaraRadera